tirsdag 24. november 2015

Sokkedilla



Sokkedilla igjen ja... Til mitt forsvar var det høyst nødvendig. Når gradestokken kryper ned mot og under nullpunktet blir det voldsomt gulvkaldt hos oss, og siden jeg ikke er den som vasker ullsokker annenhver dag så trengs det noen par å bytte på med. Jeg har mange par med tynnere ullsokker i skapet (et antall ubrukte også), men de passer liksom ikke til innebruk. Inne synes jeg det er best med tykkere sokker med kortere skaft, og jeg har funnet ut at Sterk er perfekt til den typen sokker. Det er godt å strikke med og sokkene er deilige å ha på seg. Vinn-vinn.





Disse er strikket på p 3, jeg la opp 52 m og har riller over 18 m oppå.





For ordens skyld; det er to hele par. :o)





Når man strikker korte sokker er det ikke til å unngå at det blir rester, og her har jeg funnet frem noen smånøster å strikke ankelsokker av. Har tenkt å bruke tre av disse, så hvilken passer dårligst inn?





Elle melle, den røde måtte ut, og sånn blir det:





Brukt: 4646 + 70 + 70 = 4786 g
Gitt bort/kastet: 
5587 g
Kjøpt: 4850
g
Fått: 8644 g


3 kommentarer:

  1. Herlige farger på sokkene dine, Sterk er et så deilig sokkegarn altså! Jeg har to par, trenger nok flere siden det er Sterk-sokkene jeg stort sett tar på meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du trenger nok flere enn to par Sterksokker ja! :o)

      Slett
  2. Jeg ville tatt ut den gule...... ;-)
    Jeg fryser sinsykt på beina hele året, noe er forårsaket av nerveskade/nervesmerter i ene foten/leggen etter cellegift. Så her er det minimumto par ullsokker på hele tiden. Tre par på de kaldeste periodene..... ;-) Jeg hater å fryse!!! Går kun i strikkede ullsokker, men har noen kjøpte raggsokker fra Spar Kjøp som er veldig gode å tre utenpå hjemmestrikkede labber. Da holder jeg varmen ganske bra!! Er jeg smertefullt kald oppover høyre legg, drar jeg på meg tykke deilige leggvarmere i Islandsull, de fikk jeg av pappa for minst 30 år siden!! :-)

    Du strikker masse fine sokker!! :-) <3

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...