tirsdag 29. november 2016

Småstrikk



Det er tid for julegavestrikk, men hadde jeg garn til å strikke det jeg ville gi bort? Nei da. Men jeg hadde fire andre nøster som jeg byttet inn, så innkjøpet ble mindre enn det ser ut til. :o)

Første lue ferdig, denne var kjapp og morsom å strikke.




To Løvluer klare til å gis bort. Lilla str 4-8 år og rosa 2-4 år. Begge strikket i Sandnes merino på p 3,5 og 4. Vekt 66 og 56 g.




De to grå nøstene ble til en Løvspretthals. Vekt 98 g, strikket på p 4.
Her la jeg opp 12 masker (1 rapport) mer enn oppskriften sa, for at den ikke skulle bli for trang.




Da jeg la ut de forrige stripevantene på Instagram tok det ikke lang tid før det tikket inn en bestilling. De forrige strikket jeg for å bruke opp rester, men til disse måtte jeg kjøpe nytt garn...
Strikket på p 3. Jeg la opp 52 masker, og de veier 56 g.




Torsdag var jeg på strikkekafe hos Saturnia garn på Sæter i Oslo. Det var 20% på alt garn, men dette var alt jeg klarte å få med meg. Tre nøster grått Treskogarn til herresokker, et nøste Sandnes merino til en lue (jeg trodde jeg kom til å ha noe lysegrått igjen til striper, men må nok kjøpe et nøste til av denne fargen). Nøstene med Sterk skal bli sokker til meg selv, siden jeg måtte kaste et tynnslitt par forleden dag, og siden jeg syntes denne fargen var helt fantastisk lekker. :o)




Brukt: 9742 + 56 + 66 + 58 + 98 = 10020 g          Jeg har rundet 10 kilo, yey!
Gitt bort: 2044 g
Kjøpt: 8550 + 200 + 300 = 9050
g
Fått: 648 g


7 kommentarer:

  1. Så fin småstrikk! Liker det løvfall-mønsteret, lurer på om det må testes ut.

    Meget behersket garnshopping, men det er lurt å bare kjøpe garn man har planer for. Det brune sokkegarnet var lekkert, og utslitte sokker må man jo erstatte. :)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Løvfall anbefales, jeg synes absolutt du skulle teste det ut. :)

      Slett
  2. Så søte de luene var! Halsen er også veldig fin, løvmønster er lekkert. Og tøffe stripevanter. Her strikkes det også sokker i Sterk, som skal bli julegave. M-m-mykt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Huldr! Morsomt å strikke nytt mønster, som attpåtil er enkelt. :)
      Jeg har sett sokkene dine, de ble fine!

      Slett
  3. Kjempefin småstrikk! Så flink du er til å bruke rester og begrense innkjøp! Moro å se!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, LisaM! Hyggelig at du synes det. :)

      Slett
  4. Så masse flott du har strikket. Likte de pulsvarmerne godt. Både mønsteret og fargene er så fine!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...