fredag 10. april 2015

Er det egentlig så lurt å skryte?




Før påske var jeg så dum(?) å legge ut skrytebilder av ferdigstrikkede sokker på Facebook, og vips så tikket det inn en bestilling på to par sokker... Jeg synes normalt ikke det er så gøy å strikke på bestilling, men når det er til en av datterens venninner fra barnehagen og moren hennes så er det greit. Det er vel å merke sånn ca 14 år siden de sluttet i barnehagen. ;o)


Jeg måtte lete meg frem til et garn som kunne erstatte Sterk (som mine egne Ryesokker er strikket i) siden det var ønske om sokker som kunne vaskes i maskin. Valget falt på Pt5 som har omtrent samme meterantall som Sterk. Dette var mitt første møte med garnet, og det var absolutt et hyggelig bekjentskap. Godt å strikke med og et stort utvalg av farger. Håper det holder seg bra i bruk og vask!




Str 40 og 37, begge strikket på p 3. Vekt 94 og 88 g.


Så følger enda et par resteankelsokker til yngstemann, påbegynt før sokkebestillingen og ferdigstilt etter. Strikket i Austermann Royal og sokkegarn fra Tiger på p 2,5. Vekt 46 g.



Mottakeren av sokkene hadde ikke tid til å stille opp til foto shoot, så mor måtte til pers i stedet. Vi bruker uansett omtrent samme størrelse...




Jeg har meldt meg inn i en byttegruppe på Facebook og har fått dilla på å rydde. Man kan også velge å gi bort ting, og jeg benyttet sjansen til å bli kvitt litt garn. ;o) Syntes ikke jeg kunne kreve noe tilbake for dette, det er stort sett rester fra fjorårets runde med Hemmelig Uvenn.





I et annet bytte fikk jeg blant annet dette tilbake. Det spraglete gikk i gi bort-posen, men resten får jeg sikkert brukt til noe.





Brukt:1360 + 88 + 94 + 46 = 1588 g
Gitt bort/kastet: 950 + 124 = 1074 g
Kjøpt: 950 + 200 = 1150 g
Fått: 400 + 235 = 635 g





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...