fredag 19. februar 2016

Mye på en gang



Her blir det mye på en gang, sånn blir det når man bare strikker videre i stedet for å ta seg tid til å blogge...

Først babyteppet, som jeg ikke fikk begynt på før to uker etter planen pga forsinkelse av garnleveransen som jeg skrev om i forrige post.

Gutten ble født i løpet av strikkeprosessen, men når jeg fikk beskjeden var teppet akkurat ferdig. :)

Teppet er strikket akkurat som dette, med samme garn og samme maskeantall. Jeg målte det ikke, men antar at det endte opp som ca 70 x 90 som det forrige.





Etter teppe ble det sjal. Dette er Quaker Yarn Stretcher som jeg har strikket en gang før. Det forrige lå ubrukt og dermed endte det opp som julegave, men da hadde jeg jo ikke noe sjal selv...

Jeg fant ikke garnet i noen nettbutikk, men det lå noen til salgs på Ravelry og jeg var så heldig å få kjøpt disse. Posh Yarn Sylvia Sock i 50/50 merino/silke. Nydelig garn, så benytt sjansen om du skulle komme over en hespe!





Valgets kval, hvilken hespe skulle bli den heldige? Sambo svarte grønn, men jeg følte mer for å strikke med knæsjere farge etter det blå teppet så dermed ble det orangelilla i stedet. Fint å ha noen å spørre om råd, for når man kjenner at det som blir foreslått er helt feil så er det lettere å følge magefølelsen. :)





Noen som husker at jeg begynte på en Hverdagsjakke...? Det er to år siden, så jeg husket det knapt nok selv... Nei det er ikke sant, den har ligget i skapet og gnagd på samvittigheten min helt siden den ble lagt bort, men  har den endelig kommet ut av skapet for godt.

Så langt var jeg kommet, faktisk lenger enn jeg kunne huske. Ferdig med alt av økninger så det var bare å frese nedover. Den ble lagt bort fordi jeg var usikker på størrelsen og ikke orket å prøve, rekke opp osv. Jeg har øket 3 ganger mer på forstykket enn oppskriften sier fordi jeg tenkte at jeg fyller mer foran enn bak, men jeg burde nok ha øket tilsvarende på ryggen for den ser litt...ubalansert ut når den ligger flatt ihvertfall. Men det var helt uaktuelt å rekke opp nå også, så det får bli som det blir.





Noe annet som gjorde at den ble liggende var at jeg ikke orket å måle og beregne for innsving i livet, men nå strikket jeg bare rett ned uten å bry meg med det. Det er ikke noe innsving på midten på meg heller, så det så.





Jeg har vanligvis bare ett strikketøy av gangen, men siden jakken er et sofaprosjekt pga rullende nøster og tynne tråder som ryker lett så må jeg ha et annet strikketøy utenom. Først ut var Boblehuen, som jeg egentlig skulle strikke i januar.
Strikket i Artic på p 5. Jeg strikket kortere vrangbord og flere boblerader enn oppskriften sier, men det kunne godt vært en boblerad til for jeg syntes den ble litt kort.
Men, men, det finnes vel et hode den passer til et eller annet sted der ute. Vekt 92 g.







Neste innimellomstrikk er Pebble Beach Shawl, som inngår i Småstrikk-alongen i gruppen Anonyme Garnoholikere på Ravelry. Litt kjedelig å strikke kanskje, men helt greit i lunsjen og når jeg trenger en pause fra jakken.





Til slutt har jeg kjøpt litt garn. Ikke alt dette, men de to grå som jeg tenkte å bruke sammen med det gule som jeg har en del flere nøster av. Jakke eller genser kanskje...?





Brukt: 1392 + 250 + 107 + 92 = 1841 g
Gitt bort: 1298
+ 598 = 1896 g
Kjøpt: 1050 + 100 = 1150 
g
Fått: 648 g


4 kommentarer:

  1. Her var det mye fint :) Har alltid flere strikketøy på gang jeg og ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk, jeg prøver å holde meg til ett av gangen men det r ikke alltid det går. :)

      Slett
  2. Herlighet så mye fint - og spesielt babyteppet! Du blir ikke arbeidsledig med det første :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er alltid noe som skal strikkes, så strikkearbeidsledig blir man ikke. :)

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...