mandag 16. mai 2016

Siste lappeinnspurt!


De to siste ladningene med sirkler, først 23 så 54. 178 stykker i alt, som faktisk er to for mye. :o) Dermed kan jeg sortere ut de to jeg liker minst.






Alle lappene spredt tilfeldig utover bordet. De svarte bena i bakgrunnen er samboeren som skynder seg å rydde vekk rotet sitt så jeg skal få plass til lapper. Skulle bare mangle. ;o)




Jeg trodde jeg kunne flytte og sortere lappene mens de lå på bordet, men det ble for vanskelig. Jeg har riktignok vært flink og laget bare ulike lapper, men systematikeren i meg protesterte på den tilfeldige spredningen.




Like farger ved siden av hverandre var ikke til å unngå, men ingen lapp fikk ha lik farge på samme omgang som noen av naboene.
På bildet er det likt ved siden av hverandre på to steder (kan du se det?), men jeg tror jeg klarte å få byttet om. Jeg hadde allerede begynt å bunte radene da jeg oppdaget det, så det var et begrenset utvalg å bytte med.




Linselusa synes det ser greit ut.




Alle radene er ferdig buntet, og alle har lappen på venstre side i bildet på toppen slik at jeg vet hvor jeg skal begynne.




Forholdsvis bra beregning av garnmengden, jeg har igjen dette pluss to hele nøster.




Og i går hentet jeg 15 nøster beige til monteringen. Det kan holde, men jeg har fem til liggende i garnbutikken i tilfelle det skulle knipe.




Brukt: 4646 + 161 + 378 = 5185 g         
Gitt bort: 1958 g
Kjøpt: 3550 + 250 + 750 = 4550
g
Fått: 648 g


6 kommentarer:

  1. Du store min tid, så lekkert det blir!!!
    Gleder meg til å se hvordan det blir med kanter, og ikke minst sluttresultatet!!

    God 17. mai!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, gleder meg jeg også. :o)

      Slett
  2. Wow - imponert!!! God 17. mai!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...