tirsdag 21. mars 2017

Testing, testing



Jeg har fått teststrikke de flotte pulsvantene Bark for Sylke/Lysstreif. Jeg måtte manne meg opp en stund før jeg turte å begynne, men når jeg først kom igang gikk det helt greit. :o)
Oppskriften er på mange sider og har mange ulike diagrammer, så jeg leste nøye gjennom hele oppskriften før jeg begynte. Det spesielle med disse er at de strikkes fra fingrene og ned. Det var en ny erfaring for meg, men det fungerte fint. Fordelen er at man får oppleggskanten øverst, den er penere og mer elastisk enn en avfellingskant.



Vantene er strikket helt etter oppskriften, bortsett fra at jeg strikket på p 2,5 hele veien (første og siste omganger skulle egentlig strikkes på p 2) og at jeg droppet siste repetisjon på skaftet for at de ikke skulle bli for lange.



Bildene yter dessverre ikke vantene rettferdighet, koksgrått er ikke helt enkelt å ta bilde av...


Solgt

44 g babyull på p 2,5.


Når vantene var ferdige kunne jeg fortsette på disse sokkene. Jeg fant ut at med såpass tydelige striper så ville det bli veldig rotete hvis de ikke var like, så jeg begynte på nøyaktig samme sted på nummer to, rett etter en hvit stripe. Og jeg klarte tydeligvis å holde samme strikkefasthet selv om jeg hadde strikket pulsvanter i mellomtiden, de ble faktisk dønn, kliss like, og jeg er fornøyd med meg selv. Mer skal det ikke til.




Da jeg kjøpte garn for å teststrikke pulsvanter kjøpte jeg to nøster for å kunne strikke to par. Men jeg orket ikke strikke et par til i koksgrått, så jeg tok det andre nøstet med til garnbutikken for å bytte farge. Mens jeg lette etter babyullen snublet jeg over Sterk-hylla, og dermed var det gjort. Jeg falt for en nydelig lys vårgrønn (nr 849) og skulle til å gå mot kassen, men i et anfall av fornuft ble jeg trukket mot disse, som er unektelig mer praktisk i bruk...



Så gikk jeg i koksgrå-fella igjen, men trøster meg med at jeg har strikket så mange av disse sokkene at jeg nesten kan gjøre det i søvne. ;)


Brukt: 1902 + 44 + 62 = 2008 g                   
Gitt bort: 284 g
Kjøpt: 1800 + 50 = 1850
g
Fått: 0 g
 



8 kommentarer:

  1. Så fine pulsvanter og sokker du har strikket! Så artig at man begynner ved fingrene:)

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Ja, dette var en ny og velfungerende måte å strikke pulsvanter på. :)

      Slett
  2. Fine pulsvarmere! Jeg er nesten ferdig med Løv, og gjorde samme erfaringer som du. Småskummelt med så mange diagrammer og forklaringer, men greit når man kommer i gang.

    Sokkene ble jammen kliss like, ja! Gøy når alt stemmer. Det pleier ofte å være en dum knute i sånne nøster, med feil farge etterpå. Så det er alltid spennende om det går opp.

    SvarSlett
    Svar
    1. Løv ja, jeg har sett på dem også, fine de og. :)

      Ja, morsomt at de ble helt like når det var det jeg ville. :)

      Slett
  3. Så flotte pulsvarmerne dine ble, tusen takk for teststrikking og omtale ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og takk for at jeg fikk strikke dem. :)

      Slett
  4. Veldig fine pulsvanter, og Kiwisokkene ble kule!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...