onsdag 19. april 2017

Strikketøyposer og ny mappetype!



Lenge siden sist, men nå har jeg omsider fått sydd noen nye strikketøyposer. :o)

Posene måler omtrent 28 x 8 x 33 cm med noe oppi. Liggende flatt måler de 34 x 39 cm. Alle er foret med ensfarget stoff i matchende farge.
Prisen er kr 300,- + porto (45,-).



Alle solgt.






Det er også noen poser igjen her, hvis ingen av disse falt i smak.


Mange stoffer har bredde 110 cm, og det har ofte irritert meg at det er akkurat 4 cm for lite til å få tre poser i bredden. Og siden det er grenser for hvor mange små punger jeg trenger, så ville jeg gjerne finne noe annet å bruke restene til. På lørdag fikk jeg plutselig ånden over meg mens jeg tegnet opp poser på noen stoffer jeg kjøpte dagen før, på harrytur til nabolandet. Jeg målte, tenkte og funderte, og kom etter hvert frem til en størrelse og fasong jeg var fornøyd med.



Det var litt plundrete å sy den første, men den ble da bra til slutt.


Solgt.

Så kastet jeg meg over bunken med restestoffer og plukket ut alle biter som var store nok, og kombinerte med for i passende farge. 



Jeg hadde ytterstoff og for til åtte stykker, og jeg klarte ikke slutte å sy før jeg var ferdig med alle åtte. Det var bare så vidt jeg enset noe annet rundt meg, men heldigvis var vi bedt bort lørdag, så familien slapp ihvertfall å sulte den dagen. 
Tre ble solgt med det samme jeg la dem ut på Instagram og Facebook, men det er fremdeles fem stykker igjen. 

Mappene er 29,5 cm brede og 23 cm høye, og har flat bunn for å romme mest mulig. De passer perfekt til mindre strikketøy som sokker, skjerf, luer eller sjal.
Pris kr 220,- + porto.



Nr 5 solgt.











Nr 8 solgt



Nr 9 solgt


Jeg er ennå ikke helt sikker på hva jeg skal kalle disse... Strikketøymappe og strikketøypose er oppbrukt, og vesker er det jo ikke. Glidelåsposer? Glidelåsmapper? Småmapper? Småprosjektmapper? Sokkemapper?


12 kommentarer:

  1. Så flotte, både strikketøyposer og mapper! Det var lurt funnet på så du fikk utnyttet stoffene helt. Vet ikke hva du kan kalle dem, er ikke strikketøymappe ok da? Prosjektmappe er jo også et bra ord synes jeg.

    Jeg likte spesielt godt posen i det mørkerosa stoffet med blomster og blader på :) Men har jo to poser fra deg allerede, så får vel stå over :D

    Forresten, linken fører bare tilbake til samme innlegg ...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, hyggelig at du liker dem! :)
      Det føles bra å få brukt de store restene, fint med alt som kan komme til nytte.
      Den rosa er den eneste som fremdeles er ledig, tolk det som du vil. ;)

      Linken er rettet opp, takk skal du ha.

      Slett
    2. Hehe, it's meant to be mener du? ;) Men jeg likte veldig godt mappe nr 9 også da ...

      Slett
  2. Åja, nå skjønte jeg - du har en annen type mappe du har kalt strikketøymappe? Men jeg synes ikke det gjør noe om du bruker det om disse også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den første typen jeg laget, de firkantede med hank, de har hele tiden hett strikketøymapper. Så jeg lette etter en annen betegnelse for å skille dem fra hverandre, selv om jeg ikke lager så mange av "de gamle" lenger.

      Slett
  3. Så bra at du fant en god måte å utnytte stoffet på. Irriterende med rester som er akkurat litt for små.

    Er ikke så kreativ med navn, så jeg ville nok bare kalt dem strikketøymapper. Eller kanskje bare "mapper", siden de sikkert kan brukes til andre ting også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, synd med fine stoffer som blir liggende fordi de er litt for små.

      Bruke mappene til andre ting...? *forvirret* De er jo dedikert til det ærefulle oppdrag å huse folks strikketøy!
      ;)

      Slett
  4. Fine uansett navn! I mine øyne er det strikketøymapper uavhengig av formen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er kanskje jeg som har størst behov for å skille dem fra hverandre. ;)

      Slett
  5. Altmuligmapper? Fine ble de - du er flittig ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Godt forslag, jeg må tygge litt på det.

      Slett
  6. Så flotte, fargerike vesker og mapper :-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...