onsdag 28. juni 2017

Lagerkassebruk


Jeg har fortsatt med lagerkassegarnet mitt, og har brukt opp en garntype til og halvert en annen. :o)




Garnet fra Maskepigen var lagt oppi fordi jeg hadde lyst til å få brukt det, ikke fordi jeg ville bli kvitt det. Et nydelig garn med flotte sjatteringer, som jeg ville lage noe til meg selv av. Valget falt på det lille sjalet Auspice. Det er mer et skjerf egentlig, og størrelsen passer perfekt til mitt bruk.



Dette sjalet har en artig konstruksjon som jeg ikke har vært borti før. Man legger opp 6 masker der den blå streken er og strikker seg utover. Etter første hullrad begynner man med korte rader med wrap&turn, og til slutt feller man av langs hele ytterkanten.



Dette var raskt å strikke, jeg brukte bare tre dager. Det er strikket på p 5 og veier 102 g. Flaks for meg at det var litt ekstra på hespet, og det er ennå et par meter igjen.
Garnet heter Maskepigen Kjell, og fargen er Dritfine Edna. ;o)




Etter sjalet gikk jeg løs på tynn alpakka for å strikke pulsvanter. Dette er Yummy Mummy som endte som pulsvarmere fordi jeg ikke orket å strikke tommelkiler. ;o)


Solgt
Strikket på p 3, vekt 36 g.


Brukt: 3206 + 102 + 36 = 3344 g                   
Gitt bort: 284 g
Kjøpt: 2550
g
Fått: 100 g
 




8 kommentarer:

  1. Flotte farger på lagerkassegarnet ditt! Og fine ting har det blitt så langt :)

    SvarSlett
  2. Tror du har valgt lurt i å ha mange forskjellige garntyper i forskjellige farger i kassen din. Jeg sliter med Bøvertungenseren 😊 Du har i alle fall fått strikket mye flott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Elisabeth! :) Det meste av garnet er tynt da, men det er en fordel (ihvertfall for meg) å ikke ha for store prosjekter.

      Slett
  3. Forelsket meg helt i det sjalet, kjenner jeg... Har jo sikkert noe garn som kan passe også... !?! At jeg har nærmere 30 andre prosjekter, det har vel ikke noe å si? Tror jeg rett og slett skal unne meg å startet på dette jeg ;)

    Pulsvarmerne ser veldig myke, gode og varme ut! Nydelig farge også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du altså! Jeg fatter ikke at du klarer å ha så mange prosjekter på en gang. Jeg hadde fått nervøst sammenbrudd, men du klarer jo å bli ferdig med ting og det imponerer meg!

      Slett
  4. Sjalet ditt ble riktig lekkert. Fine pulsvanter også. Nå er det lenge siden jeg har strikket sjal, men nye mønster ligger klare bare jeg blir ferdig med et par andre prosjekt først!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, LivM! Gleder meg alltid til å se hva du tryller frem. :)

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...