torsdag 15. juni 2017

Sokker i lange baner


Tre par ankelsokker på rappen, sånn kan det gå.

Det første paret er en kort utgave av Hermione's Everyday Socks, strikket i Fabel. Vekt 44 g.




Når Hermionesokkene var ferdige var det blitt juni, og jeg kunne gå løs på min Sommerlagerkasse. :o) Fristen for å bruke opp dette er 30. september, og det burde ikke være noe problem med to sorter krysset ut allerede.




Jeg startet med Sterkrestene og det holdt i massevis til disse. Jeg hadde en viss formening om hvordan fargene skulle fordeles, og de ble omtrent som jeg hadde tenkt. 
Strikket på pinne 3, vekt 56 g.






Når jeg først var så godt i gang med sokker så fortsatte jeg med Opal og Regia og strikket disse. Det flerfargede er det samme som jeg brukte til disse sokkene, men med de tynne lilla stripene innimellom ble de likevel helt annerledes. Jeg er fornøyd med fargefordelingen og synes det gjorde seg godt med de mørkelilla stripene.



Nei, jeg prøvde ikke å få disse like. Jeg ville tvert imot at de skulle bli forskjellige, så jeg bare fortsatte der jeg var på tråden da jeg begynte med nummer to.





Strikket på p 2,5. vekt 45 g.


Brukt: 3061 + 44 + 56 + 45 = 3206 g                   
Gitt bort: 284 g
Kjøpt: 2550
g
Fått: 100 g
 




4 kommentarer:

  1. Så flittig du har vært! Flott med ankelsokker på denne årstiden :)

    SvarSlett
  2. Så flotte sokker du har strikket!
    Får så lyst å starte på ett par sokker, men må bare få unna en del anna først...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Annette!
      Ja du har vel nok å strikke på til enhver tid, så mange bestillinger som du får.

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...