onsdag 18. april 2018

Marsstrikk



Jeg startet mars med å gjøre ferdig en jakke, og så fortsatte jeg jammen meg mars med å begynne på en ny jakke. Skjønner ikke hva som går av meg...

For en stund siden kjøpte jeg 10 nøster lilla Karisma på salg, men nå har jeg forstått at ti nøster er for lite til et plagg til meg, så jeg måtte bestille litt mer. Heldigvis fantes fargen fremdeles, og selv om det var ulik innfarging så var det ikke mulig å se forskjell. Det ble med noen ekstra nøster, for jo flere nøster man deler frakten på, desto billigere blir det jo. ;o)




Det ble en helt enkel jakke med v-rigning, strikket etter en Sandnesoppskrift. Den eneste endringen jeg gjorde var å strikke ermene smalere.
Knapper fra Nøstet Mitt



Oppskriften er fra Sandneshefte Tema 28, og jakken er strikket frem og tilbake. Det tok tid, men det var godt å slippe å måtte klippe opp til slutt.



Strikket på p 3 og 3,5. Vekt 534 g. Så jeg hadde altså bare trengt ett nøste ekstra...


Det ble strikket litt småtteri innimellom, et par sokker og et par pulsvarmere.

Sokker i PT5 med improvisert strukturmønster, jeg strikket 3 omg glatt og 1 omg 1 r, 1 vr.



Strikket på p 3, vekt 68 g.


Så et par Felisipulsvarmere, strikket i det nye merinogarnet fra Nille.
Strikket på p 3, vekt 22 g.





Brukt: 1521 + 534 + 68 + 22 = 2145 g                             
Gitt bort: 0 g
Kjøpt: 850 + 450 = 1300
g
Fått: 0 g
 
 

6 kommentarer:

  1. Den jakka var innmari fin! Eg er på utkikk etter mønster til ei heilt enkel jakke, og denne ser veldig overkommeleg ut. Har du strikka rundt, eller fram og tilbake? Kva heiter mønsteret?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Den er fra Sandneshefte Tema 28. Jeg har strikket frem og tilbake.

      Slett
  2. Veldig fin jakke! Pulsvarmerne var også flotte. Skjønner godt at du måtte prøve Nille-garnet! Der var det mye spennende, men jeg kan nesten ikke strikke for tida, så det får bli med å se :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Uff så kjedelig å ikke kunne strikke, men da får du kanskje designet desto mer da. :)

      Slett
  3. Kjempefin jakke, og som jeg skrev tidligere, så jevnt og pent strikket! Jeg har også akkurat strikket en jakke frem og tilbake. Det tar tid som du sier, men det er jo deilig å slippe å gjøre annet enn å plukke opp til knappestolper etterpå. Og jeg skjønner argumentet ditt med flere nøster, det blir helt klart billigere ja :D

    Herlig farge på pulsvarmerne! Jeg leste historien bak dem, imponerende!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, den ble overraskende jevn. ;) Så lenge jeg konsentrerer meg om å strikke rettpinnene løst og vrangpinnene litt stramt så går det tydeligvis bra.

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...