tirsdag 8. mai 2018

April, april



Resten av nøstet etter pulsvarmerne i forrige innlegg var nok til et nytt par. Samme garn, samme oppskrift, samme pinne, samme vekt. :o)




Og så er det utrolig nok blitt enda et plagg til meg selv, kryss i taket.
Dette er Lett genser fra Pickels, strikket i Fine Wool og Fine Mohair fra Stoff og Stil. Utrolig deilig garn!

Jeg er alltid usikker på størrelsen når jeg strikker til meg selv, og går som regel opp for å være på den sikre siden. Jeg strikket følgelig str L, men den ble en del større enn jeg hadde tenkt meg... Men den er deilig å ha på seg så jeg får se om jeg beholder den. Jeg har uansett begynt på en ny i mindre størrelse. :o)



Strikket på p 7,5 (oppskriften sa 8 men det hadde jeg ikke). Vekt 172 g.




Jeg droppet siste raglanfelling og strikket halskanten ganske løst fordi jeg ikke ville ha "høy hals" som i oppskriften. 



----

Jeg ga bort et par av pulsvarmerne øverst til en kollega som hadde bursdag, og dagen etter kom hun og lurte på om hun kunne bestille et par til sin misunnelige datter. Datteren ville ha svarte pulsvarmere, og det fikk hun. Det var mye igjen på nøstet, pulsvarmere i str 8 år trekker ikke så mye garn. Jeg vurderte å strikke noe annet for å få brukt opp nøstet, men så satte autopiloten inn og det ble et par Felisipulsvarmere til, i helt vanlig størrelse.
Strikket i Sandnes tynn merino på pinne 3. Det gikk med 18 g til de små og 22 g til disse.




Brukt: 2145 + 22 + 172 + 18 + 22 = 2379 g                             
Gitt bort: 0 g
Kjøpt: 1300 + 320 + 50 = 1670 g
Fått: 0 g
 



                                                 

3 kommentarer:

  1. Genseren ble fin! Synes den passer fint til å være litt oversized, så jeg synes du skal beholde begge to jeg.

    Pulsvarmerne er kjempefine, det gjør seg med litt tøffe farger på blondene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Den føles veldig stor, så jeg får se. Jeg har eeegentlig lyst til å strikke en ny som er midt mellom M og L, men vet ikke om jeg orker enda en genser... ;)

      Slett
  2. Pulsvarmere er nydelig, jeg liker. Veldig fin genser du har strikket også - KOSEgenser :-)) Alltid
    herlig å strikke med deilig garnet. Hilsen til deg fra Viola

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...