onsdag 24. august 2016

Stripejakke



Barnejakken er ferdig, hurra hurra! Det har egentlig ikke tatt så fryktelig lang tid, det bare føltes sånn... En drøy uke, og da har jeg strikket på en restesokk innimellom.



Jakken er altså strikket etter oppskriften på Gullguttenjakke i den første Klompelompeboka. Jeg valgte tynnere pinner enn det står på garnet og i oppskriften, så jeg måtte opp i størrelse for å få den passe til en på 2,5.

Strikket i Rowan Cashsoft DK på pinne 3 og 3,5. Vekt 188 g.



Dermed har jeg brukt opp (ja nesten da, det er litt igjen av hver farge) mint og lilla. Det grønne som er igjen skal bli et teppe.



Jeg skal feste tråder og finne knapper, men akkurat nå er jeg lei hele jakken og trenger en pause, så først skal jeg strikke ferdig restesokker i Fabel og Arwetta.

På Uformelt-forumet på Ravelry er det en tråd som heter Ut av lageret-kassen, hvor man kunne melde seg på og registrere inntil 600 g som skal ut av lageret. Jeg meldte meg selvsagt på, og her er min kasse med 596 g. Det sorte hullet var noe jeg måtte fjerne fordi jeg hadde lagt i for mye. ;o)



Jeg har kommet litt lenger enn dette, men kameraet ville absolutt ikke vise riktige farger idag, så jeg bruker dette bildet som jeg tok for noen dager siden.




Til slutt får du se at erteblomstene mine blomstrer. :o)

Jeg har sådd dem selv, og dette skulle være en lav sort som ikke skulle trenge oppbinding. De skulle bli 40 cm men er nå snart like høye som meg... Men så lenge de blomstrer er jeg fornøyd, duften av erteblomster er min absolutte favoritt blant blomsterdufter. :o)




Brukt: 7157 + 188 = 7345 g          Brukt/ferdigstit i august: 323 g        
Gitt bort: 1958 g
Kjøpt: 5750
g
Fått: 648 g


5 kommentarer:

  1. Kassen med det sorte hullet, hehe :)

    Jakka ble fin, liker stripene! Og sokkene ser lovende ut. Nydelige erteblomster!

    SvarSlett
  2. Forresten litt deilig å lese at det er flere som går lei og tar en pause før ferdigstilling - det er sånt som gir meg dårlig samvittighet, men egentlig er det jo helt greit! Det er ofte morsommere å se igjen et prosjekt med friske øyne etter en stund.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så lenge jeg er ferdig med strikkingen har jeg ingen problemer med å legge det fra meg. Trådfesting og sånt er jo bare en bagatell. ;)

      Slett
  3. Fin stripejakke, og jeg burde nok ha meldt meg på den utfordringen også.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...