tirsdag 16. januar 2018

Statistikk og sånt



Strikkeåret 2017 var et år på det jevne. Jeg brukte 6788 g garn, ga bort 723 g, kjøpte 5050 g og fikk 698 g. Totalt ble det en minking av lageret på 1713 g.

Som så ofte før var det sokker og luer som toppet listen, denne gang på delt førsteplass. Det ble 22 par sokker og 22 luer. Sokker er forståelig siden jeg bruker ullsokker inne året rundt, men hvorfor jeg strikker så mange luer når de ikke har noen mottaker, ja det kan man jo lure på...


  
  
  



  
  


På tredjeplass havnet skjerf/sjal med 9 stk, og så fulgte pulsvarmere (6 par), pulsvanter (4), klesplagg (3), tøfler/pannebånd/grytekluter (2) og votter/kluter/tepper (1).

75 prosjekter i alt, med stort og smått.


I 2017 som i 2016 var det største prosjektet et heklet teppe. :o) 
Dette er heklet i Finull (og litt Pt2). Det er heklet på heklenål 5, veier 985 g og måler 115 x 180 cm. Jeg hadde først bestemt meg for helt andre farger, men byttet til gråtoner da jeg så hvor mye fargene minnet om teppet fra i fjor...

Jeg er glad for at jeg byttet til gråtoner, og er kjempefornøyd med teppet. Det er mykt, lett, varmt og akkurat passe stort.   
 




Når det gjelder farger så det slik ut, med plasseringen fra 2016 i parentes.

1. grønn/grå           (3.)+(4.)
2. turkis/petrol/blå  (1.)
3. gul                     (6.)
4. lilla                     (2.)
5. rosa                    (7.)
6. beige/brun          (7.)
7. hvit + rød           (5.)+(9.)
8. rust/orange        (10.)
9. svart                  (10.)


Mest brukt er disse to sjalene, Dodo og Out of Darkness. Det første mer enn det andre, fordelingsprosenten er nok noe sånt som 80/20.







3 kommentarer:

  1. Så utrolig mye fint du lager. Og FOR en produksjon :-)
    Ønsker deg et godt strikkeår i 2018 også.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Som fargeentusiast synes jeg fargestatistikken din med sammenligning fra forrige år er spesielt interessant! Artig statistikk og masse flott laget. De to sjalene er nydelige! Får du ikke solgt luene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig at du liker statistikken min. :)
      Nei, det er ikke så lett å få solgt ting...

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...