lørdag 16. januar 2016

Garn ut og garn inn



Mitt andre Frisson er ferdig. Det forrige strikket jeg av uvenngarn, dette er strikket i fantastiske, supermyke Gaia Worsted fra Mosaic Moon, 100 % organisk merinoull. Jeg har ikke hatt det så lenge, men det var så absolutt en perle fra lageret så det passer perfekt inn i Perlestrikkalongen i Anonyme Garnoholikere på Ravelry.





Langt og smalt som du ser, det måler 235 cm langs øverste kant. Jeg syntes det var nok så jeg stoppet før siste spiss. Bredden er bare 40 cm på det bredeste, så det passer best å bruke det som skjerf.





Strikket på p 4,5 og vekten er 210 g. Noe jeg synes er litt rart siden jeg trodde det var to 100-grams hesper jeg hadde. Fremdeles er det ca 35 g igjen...





Vi kom ikke så langt inn i januar før jeg begynte å kjøpe garn nei...
Datteren tittet innom bloggen, og lurte på om hun kunne få et par sånne vanter med tommel som jeg hadde lagt ut så mange av. Ja da, klart det, men da måtte jeg bestille garn. Og å bestille ett nøste fra Danmark blir for dyrt, så jeg tok med noen ekstra så hun kan velge farge.


Jeg tenkte å beholde et par selv og legge de siste på pauserommet på jobb siden de forrige var så populære. Men så spurte hun som bestilte vanter før jul (og som endte opp med bare ett par) om jeg hadde noen flere, og så var det plutselig en venninne av datteren som også ønsket seg vanter. Så det er visst bare å sette i gang Naluproduksjonen igjen, de skal tydeligvis få ben å gå på.





Mer garn har kommet min vei, disse lå til salgs på Ravelry og er samme garn som jeg strikket Quaker Yarn Stretcher av i sommer. Siden jeg endte med å gi det bort til jul har jeg lyst på et nytt til meg selv. Jeg sjekket garnskapet for alternativer men ingenting kunne matche Posh Yarn Sylvia i merino og silke, så det var bare å slå til når jeg fant noen som hadde disse til salgs.





Brukt: 430 + 210 = 640 g
Gitt bort: 1298
g
Kjøpt: 400
g
Fått: 0 g




6 kommentarer:

  1. Oi, mye flott garn her, sjalet var lekkert!

    SvarSlett
  2. Liker sånne lange, smale sjal-skjerf, og dette ble lekkert! Når du først sprakk, fant du jo masse fint garn, da. Gøy å strikke med godt garn og flotte farger. Mye å kose seg med her.

    Hilsen hun som skal strikke opp nesten 5 kg HUV-garn. Hjelp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker også den lange smale varianten best, bruker aldri trekantsjal f.eks.
      Deilig garn ja, men jeg venter jo veldig på uvenngarnet jeg også...

      Slett
  3. Jeg blir så imponert av å se, i denne bloggverdenen, alt det flotte som blir produsert. Enda mer imponerende er det å finne eiere til alt som hekles, strikkes og sys...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det lages mye fint ja! Men ikke alltid så lett å bli kvitt det igjen, det har en tendens til å hope seg opp. ;o)

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...