lørdag 23. januar 2016

Småstrikk og HUV



Wishbone Headband er en av oppskriftene i Småstrikk-alongen i gruppen Anonyme Garnoholikere på Ravelry, og her ble det to på rappen.

 

Det vinrøde er strikket i Karisma, et garn jeg liker veldig godt. Det er mykt og deilig, glir lett på pinnene og fyller mønsteret godt ut. Det ble et lite antiklimaks å strikke det turkise i Falk etterpå, det virket tynnere og hardere og strikkingen ble mer ujevn.

Det er nøyaktig like mange repetisjoner på begge, de veier det samme og er like brede, men det turkise ble av en merkelig grunn litt lengre. Jeg fotograferte dem i en vinkel som gjør at det ikke synes så godt, men det er ca 1 cm forskjell på dem.
 




Så et par Naluvanter. Datteren trodde hun hadde mest lyst på grønne, derfor ble de strikket først. Så får vi se da, om hun står ved det valget eller ikke.





Ny pakke i posten, som jeg utrolig nok ventet utålmodig på. Det ble arrangert Hemmelig Uvenn i en gruppe på Ravelry, og jeg klarte selvsagt ikke la være å melde meg på denne runden heller. Rart at det skal være så gøy å få stygt garn i posten...
Man får heldigvis sendt avgårde ufyseligheter fra eget lager i samme slengen, og denne gang sendte jeg nøyaktig dobbelt så mye som jeg fikk tilbake. Flaks!

Garnet skal selvsagt ikke bare stappes i et skap, det skal brukes, det er det som er (nesten) hele moroa. Jeg fikk riktignok ikke veldig mye, men jeg tror faktisk at jeg skal få brukt alt. Jeg startet med det verste, nemlig det mintgrønne. Det ser kanskje mykt og fluffy ut på bildet, men det kan jeg love deg at det ikke er! Det minner mest om Glava, og jeg har tørre, såre hender etter å ha sittet med det et par timer i går kveld. Men jeg gir meg ikke, å nei da.





Brukt: 640 + 36 + 36 + 38 = 750 g
Gitt bort: 1298
g
Kjøpt: 400
g
Fått: 648 g



6 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se hva du får ut at HUV-garnet.
    Jeg har også strikket det samme pannebåndet, og satser på å få fotografert det i morgen!
    Ønsker deg en flott lørdagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Pannebåndet var greit å strikke det, skal se om jeg finner bilde av ditt. :)

      Slett
  2. Fin farge på Nalu-ene, og pannebåndene tror jeg at jeg også må prøve meg på.

    Du var heldig med uvenn-pakken din! Selv om glava-garn ikke hørtes så deilig ut, da.

    SvarSlett
    Svar
    1. Anbefaler pannebåndet hvis du trenger noe kjapp strikk.
      Heldig og heldig, det var nesten litt lite da, nå er jeg ferdig allerede. Du var heldigere tenker jeg, med større utvalg. ;)

      Slett
  3. Flotte pannebånd og de pulsvantene var nydelige. Naluvanter, er det navnet og finnes det oppskrift? På Ravelry?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Nalu er navnet og oppskriften er her: http://www.ravelry.com/patterns/library/nalu-mitts

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...