torsdag 31. august 2017

Diverse greier


Det er blitt en lagerkasselue til, og her har jeg tynet de siste restene etter fire andre lagerkasseprosjekter. Jada, jeg er så fornøyd med meg selv atte.

   

Vekt 45 g, strikket på p 2,5 og 3 etter samme oppskrift som luene litt lenger ned her. *peker*




Det er fremdeles noe garn igjen i kassen, men siden jeg allerede er kvalifisert til å kalle meg ferdig (bruke minst 500 g og jeg har brukt 551), så får jeg se hva jeg gidder. Andre prosjekter står foran i køen, og aller først står genseren Firefly til meg selv. Jeg strikket den i fjor også, men den ble rett og slett for stor så jeg føler meg ikke vel i den. Nå går jeg ned i størrelse og strikker str 36 (som jeg ikke er i nærheten av å bruke i kjøpeklær), så får vi se. Skulle ikke forundre meg om den blir for liten denne gang...



Jeg har strikket ermene og har begynt på bolen, men det går ikke fort...


Og så har det sannelig kommet mer garn inn i lageret... Det var 25 % rabatt på Finull hos Saturnia Garn på Sæter, og siden jeg lenge har tenkt på å hekle et teppe i finull så slo jeg til.
Jeg plukket farger jeg syntes var fine og endte opp med disse. Den gråbeige til kanting, resten til ensfargede ruter. Men da jeg kom hjem syntes jeg fargene minnet for mye om teppet jeg laget i fjor...

 

Heldigvis er det aldri noe problem å bytte hos Saturnia, så jeg snudde helt om og gikk for grått i stedet, med en dæsj gult.



Jeg skulle gjerne hatt flere gråfarger, for den lysegrå blir helt feil. Gul må være lyseste farge, og da har jeg bare to grå å hekle ruter med, når jeg ser bort fra den som skal brukes til kanting. Jeg har sjekket Pt2, men der er gråfargene mye kaldere, så jeg vet ikke om jeg synes det passer så bra. 



14 lapper heklet i august, vekt 134 g. 

Og sannelig har jeg ikke begynt på enda et prosjekt; teststrikking av et nytt par sokker for Sylke/Lysstreif. Så langt er de morsomme å strikke, og ingen feil er funnet. :)




Brukt: 4099 + 45 + 134 = 4278 g                   
Gitt bort: 384 g
Kjøpt: 3600 + 200 + 750 = 4550
g
Fått: 100 g
 
 


2 kommentarer:

  1. Så mye fint! Blir spennende å se hva det blir av alt dette :)

    SvarSlett
  2. Så masse flott du har laget, og holder på med.
    Finull er ett fantastisk garn!!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...