torsdag 9. juli 2015

Grønn sekskant...!?


Nytt strikketøy, men hva i all verden skal dette bli...? Fasongen gir ikke akkurat så mange hint til å begynne med.

 


Oppskriften ble fulgt til punkt og prikke, men etter hvert som jeg nærmet meg slutten og fikk prøvd den på så forsto jeg at dette aldri kom til å funke.


 


Ja da, det skulle bli en sokk. Jeg vet jeg sa jeg skulle strikke noe annet, men til mitt forsvar så lignet det ihvertfall ikke på en sokk underveis!


I følge oppskriften skulle de bli seende ut som dette. Passformen ser ut til å være helt fin, men dette er også oppskriftens eneste bilde...





Min ble litt annerledes kan man si, både for lang og for vid, og med masse ekstra stoff under tærne. Jeg tror du synes det var forståelig at jeg ga opp...


 


Ingen flere sokker på en stund, nå blir det skjerf i stedet! Dette er Quaker Yarn Stretcher, et asymmetrisk skjerf som skal strikkes løst på tykke pinner for at det ikke skal trengs så mye garn.





Jeg har gjort noen bytter igjen, og garnbeholdningen har økt nok en gang... 1277 g inn, men samtidig har jeg sortert ut 442 g fra lageret så dermed ble det bare 835 g i pluss. ;o)





Brukt: 2050 g
Gitt bort/kastet: 2284 + 442 = 2726 g
Kjøpt: 1200 g
Fått: 6217 + 1277 = 7494 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...