tirsdag 2. januar 2018

Vinterlagerkassen


Jeg har fortsatt med lagerkassen min og har faktisk kommet ganske langt. :o)





De fire nøstene med Artic ante jeg ikke hva jeg skulle gjøre med, så jeg lette på Ravelry etter en passende oppskrift. Jeg fant til slutt disse, No bother boot slippers, som virket som en rask og grei måte å få brukt mesteparten av garnet på. Men haha, navnet hadde de nok fått fordi de var så j..... klønete å strikke. Artig...

Jeg fikk det til, men passformen er...noe underlig.




De ser for så vidt greie ut på foten når man ser dem rett forfra.




Men fra siden ser de unektelig litt snodige ut...



De er litt klumpete under foten også, men jeg skal nok klare å bruke dem.
Strikket på p 5, vekt 140 g.


Det røde Articnøstet ble til et improvisert pannebånd med riller og flette. Kjapt og enkelt, vekt 40 g. Strikket på p 5 dette også.




Neste prosjekt ble å strikke hals på denne genseren som jeg strikket i våres. Varm genser med vid halsringning stemte ikke, så jeg fikk aldri brukt den. Men etter at genseren fikk hals har jeg brukt den mange ganger. :o)

Vekt 40 g, strikket på p 4.




Så var det bomullsgarnet som sto for tur. Det var tiltenkt grytekluter, og grytekluter ble det. Dette er de beste gryteklutene jeg vet om, så jeg sørger alltid for å ha et par i reserve. Og så er de ganske fine også, ikke sant.



Strikket på p 3,5. Vekt 138 g.


Foreløpig siste lagerkasseprosjekt er sokker i Hand Dyed Arwetta, kjøpt i Danmark for...noen år siden.

Strikket på p 2,5. Vekt 62 g.





Brukt: 5983 + 140 + 40 + 40 + 138 + 62 = 6403 g                             
Gitt bort: 584 g
Kjøpt: 4650 + 200 = 4850
g
Fått: 100 g
 
 


2 kommentarer:

  1. Du har fått til mange flotte produkter denne gangen også. Likte de gryteklutene veldig godt!

    Ha en flott strikkehelg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. :)
      Ja, de gryteklutene er både kule å se på og knallgode i bruk, så det er egentlig ingen vits i å lage noen andre.

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...