torsdag 3. november 2016

Lagerkasse- og restebruk



Jeg var virkelig flink til å bruke rester på tampen av oktober. :o) Først tømte jeg lagerkassen, så fant jeg frem annet restegarn.

Først ut er stripesokker i Silja fra lagerkassen. Strikket med 60 m på pinne 2,5. Vekt 80 g.




Så var det garnet Organic Worsted fra Mosaic Moon som sto for tur. Superdeilig garn, men litt mer urolig i fargene enn det så ut på bildet da jeg bestilte...
Planen var først å strikke barnegenser av dette, men da genseren jeg hadde landet på viste seg å skulle strikkes på pinne 6 ble det helomvending og så ble det skjerf i stedet. På pinne 4,5 som passer garnet mye bedre.

Dette er Frisson, som jeg har strikket i dette garnet en gang tidligere. Jeg brukte mitt mye i vinter, garnet er supermykt og lett selv om det ikke er av de tynneste. Men jeg trenger ikke to skjerf av denne typen, så dette blir nok til salgs.



Vekt 216 g.


Da har jeg krysset ut alt i lagerkassen, selv om det er litt igjen av noen garntyper.




Her er restene. Silja og Nagano havner i posen til neste HUV-runde, mens Arwettaen går i sokkegarnresteposen for senere bruk. Mosaic Moon'en ble omdannet til tre teppelapper som du ser på neste bilde.




Her har jeg også funnet frem restene etter det forrige skjerfet. Der var det litt mer igjen, så jeg tok sjansen på noen enkle pulsvarmere som jeg kan bruke sammen med skjerfet. De kunne tydeligvis ha vært litt lengre siden det var nok garn til to lapper i tillegg, men pytt.




Som vanlig har det kommet noe garn inn også...  Cinnia (som jeg liker veldig godt) var på tilbud, og lammeullen har jeg planer for.




Jeg hadde nemlig dette orange fra før, tror jeg kjøpte det på strikkefestival på Deichman i fjor. Planen er at dette skal bli en jakke til meg selv. :o)




De siste dagene i oktober gikk med til luestrikking. Oppskriften ble kjøpt med tanke på alle restene som var igjen etter hekleteppe og jakke.
Smart og Karisma i skjønn forening. Beigfargene, lilla og turkis er etter teppe og jakke, mens de to brune ble kjøpt inn til teppet men ikke brukt.

Den turkise er strikket etter oppskriften, men jeg syntes den ble såpass liten at jeg strikket den lilla en str større.
Turkis: La opp 106 masker, økte til 112.
Lilla: La opp 110 masker, økte til 128.

Begge er strikket på p 3,5 og veier henholdsvis 119 og 93 g.




Brukt: 8836 + 80 + 216 + 35 + 22 + 119 + 93 = 9401 g          Brukt/ferdigstilt i oktober: 1322 g   
Gitt bort: 2044 g
Kjøpt: 7600 + 550 = 8150 
g
Fått: 648 g



6 kommentarer:

  1. Du imponerer stadig med restegarnsbruken din! Så mye fint! Og til og med teppelapper av de minste restene, ikke noe som går til spille her. Lov å shoppe litt nytt garn da.

    Godt å se at du lader opp til en ny HUV-runde. Det må vi få til snart!

    God helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, mimouna! Du er nå ganske god på restebruk selv, så mye av inspirasjonen kommer fra deg. :o)

      Ja til HUV, jeg er med!:oD

      Slett
  2. Wow! Så mye fint du har strikket! Også så flink du er til å bruke rester. Imponert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, LisaM! Rart å tenke på at jeg nærmest hatet restegarn før. ;o)

      Slett
  3. Så mye fint! Jeg likte særlig sjalet, veldig stilig i det garnet og de fargene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Huldr! Jeg liker sjalet fordi jeg vet det er veldig deilig å ha på seg, men det ble i overkant spraglete synes jeg...

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...