mandag 14. november 2016

Rester, rester, rester



Jeg har gått i mine egne oktober-fotspor og har vært flink til å bruke rester i november også. :o)

Først ut var enda en Septemberstjernelue. Det gule er en rest etter hekleteppet mitt, det grå er Smart kjøpt på salg, og det hvite var et helt nøste Karisma som ble valgt bort til teppet.
Vekt 112 g, og jeg brukte hele det hvite nøstet. Glemte til og med å holde av en tråd til å knyte dusken med, så det måtte jeg gjøre med gult.
Strikket på p 3,5.




Neste prosjekt er ikke strikket i rester, men i et omdisponert garn. ;o)
Den er strikket i Sterk som ble kjøpt for å strikke sokker av, men det fungerte fint til hals også.
Str 1-3 år, vekt 54 g, strikket på p 3,5 og er tenkt som julegave til en liten tass.




Neste er pulsvarmere strikket i terracottafarget Smart som jeg ikke fikk brukt til jakken min. De skulle egentlig hatt tommel og vært vanter, men det var det ikke nok garn til.
Strikket på p 3,5 og de veier 46 g.




Her ser du aller siste rest av terracottaen sammen med mange andre rester. Lys turkis, blå og den mørkeste beige er etter jakken min. Lys beige og den ene stripen med turkis er etter teppet.




Her har jeg brukt gul Smart fra jakken min sammen med resten av mørk grå etter den øverste luen. Heldigvis var jeg lur nok til å dele nøstene på forhånd, ellers ville det ikke gått. Det gule holdt med et nødskrik, og det er kun et par meter igjen av det grå.
Vantene er inspirert av noen som mimouna teststrikket for litt siden. Jeg fikk lurt maskeantallet ut av henne, og i tillegg så jeg på bildene hun hadde lagt ut og spionerte på antall omganger og striper der. ;o)




Og så var det litt nytt garn inn igjen ja... ;o)
Dette falt jeg for på Oslo strikkefestival (på Deichman) forrige helg, plantefarget garn fra (g)uld i Danmark. Jeg faller vanligvis ikke for blått, men klarte ikke gå forbi dette. Med grønn og rust i tillegg ble det helt smashing. :o)
De har nettbutikk men kan ikke sende til Norge foreløpig. Men de jobber med saken!




Det var utrolig mye annet lekkert garn til salgs, men jeg var fremdeles i sjokk over hvor mye det ble for disse, så jeg klarte å beherske meg ved de andre bordene. ;o)


Brukt: 9401 + 112 + 54 + 46 + 75 + 54 = 9742 g         
Gitt bort: 2044 g
Kjøpt: 8150 + 400 = 8550
g
Fått: 648 g



5 kommentarer:

  1. Så mange fine ting du har strikket. Knall lue i øverste bilde, og halsen likte jeg veldig godt! Moro med nytt garn, skjønner at du hadde lyst å prøve... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Sylke! Gøy å få brukt opp garn, og morsomt å kjøpe nytt. ;)

      Slett
  2. Her var det veldig mye fin restestrikk! Nydelige farger på det nyinnkjøpte garnet også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Birgitte! Man har litt bedre samvittighet for å kjøpe nytt når man har fått brukt opp noe gammelt. :o)

      Slett
  3. Så utrolig masse flotte ting du har fått laget av restegarn!
    Her går det stort sett i advents-hekling, og strikking av hentesett. Gleder meg til å få unna bestillingsstrikkinga, så jeg kan strikke på egne ting igjen ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...