søndag 15. november 2020

Enda flere sokker - mars 2020

 

Jeg fortsetter med sokker i mars også, og starter med flettesokker i Sterk. Selve fletten er lånt fra disse sokkene, men ellers strikket jeg etter min egen har-det-i-hodet-oppskrift.   

Strikket på p 3, vekt 74 g.























Neste par strikket jeg i Mini Sterk, dette er sokkene Arya

Pinne 2,5, vekt 78 g.























Enda et par sokker i Sterk, disse heter Meerenkulkja. Disse har stått på strikkelisten en stund, og endelig fikk jeg ut fingeren. 

Strikket på p 3, vekt 82 g.























Så ville jeg bruke to nøster Regia Stripe Color som hadde ligget en stund, det ble et par i herrestørrelse og et par damesokker. Begge strikket på pinne 3, og de veier 102 og 88 g.










































Jeg fikk plutselig behov for en pause fra sokker, og hadde lyst til å strikke sjal i stedet. Men garnet, det er sokkegarn. :o) 

Sjalet heter Bronze Age og er strikket i Tynn merino sock med glitter fra Millas Mikrofargeri, i fargen Bringebær. Vekt 106 g. Strikket på p 4.





Siste prosjekt i mars ble et par Rye-inspirerte sokker, også disse i Sterk. Strikket på p 3, vekt 78 g.





Brukt: 1096 + 74 + 78 + 82 + 88 + 106 + 78 = 1704 g         

Gitt bort/solgt: 490 g  
Kjøpt: 0 g
Fått: 0 g


2 kommentarer:

  1. Du har kommet med en skikkelig oppsummering i de siste innleggene! Mange fine sokkepar her, klarer ikke å kåre noen favoritter, de er jo så forskjellige. Fint at du forteller litt om garnet også. Mini Sterk for eksempel har jeg ikke prøvd, men liker Sterk veldig godt. Kanskje noe å prøve ut en dag. Men enn så lenge er sokkegarnlageret mitt fullt... :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg må prøve å ta igjen litt. Ikke det at det er så mange som leser her, men for min egen del så liker jeg å kunne gå tilbake og sjekke.
      Mini Sterk er like godt som Sterk, så jeg anbefaler å prøve det når du får litt plass i lageret. :)

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...