søndag 22. november 2020

Sokker og genser - april 2020

 

Det ble ikke så mye som ble ferdigstilt i april, kun et par sokker og en genser. 


Sokkene Diamond Lace Socks var greie å strikke, og jeg liker hullmønsteret. :o)

Strikket i Cascade Heritage på p 2,5. Vekt 76 g.

     































Jeg falt for Kumulusblusen første gang jeg så den, og nå tok jeg mot til meg og kjøpte garn og satte i gang. Jeg var veldig i tvil om hvilken størrelse jeg skulle velge, jeg ville ha den løs men ikke kjempestor, og valget falt til slutt på str L. Det ville gi meg 8 cm "ease" og jeg tenkte det fikk holde.  

Det gikk fint i starten, det ble faktisk jevnt og pent når jeg strikket frem og tilbake. Men da jeg var kommet til enden av v-halsen og begynte å strikke rundt ble det ujevnt og hullete, så jeg måtte rekke opp og strikke saktere og bittelitt strammere, og konsentrerte meg om å ikke lage store hull. Og den ble da ferdig til slutt, etter noe som føltes som en evighet. 

Den er god å ha på seg og egentlig ganske passe, men jeg føler meg ikke helt komfortabel i den siden jeg får litt tønnnefasong... Så tiden vil vise om jeg kommer til å bruke den eller ikke. 
























Strikket med to tråder Tilia på pinne 4,5.  Vekt 180 g.


Brukt: 1704 + 76 + 180 = 1960 g         

Gitt bort/solgt: 0 g  
Kjøpt: 0 g
Fått: 0 g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...