tirsdag 29. september 2015

Reprise



Tre kluter til av samme type som sist. 2 rett, 1 vrang er veldig avslappende strikk som passer perfekt til tv-titting. I tillegg liker jeg strukturen, det ser nesten ut som patentstrikk og blir veldig fleksibelt.





Jeg var innom Europris og skulle bare ha et nøste mørk grått og de to beige, men lot meg friste av flere fine farger. Det må visst bli kluter til hele familien til jul...





Siden jeg bruker mindre enn et nøste til en klut blir det rester, og midt i klutestrikkingen fikk jeg en akutt lyst til å bruke restene. Jeg gravde frem det jeg hadde av Tuva fra før av, og her er produktet av nye og gamle rester.

Hva det er? Ikke teppelapper nei, det ville blitt for mange tråder å feste!





Nå ser du det; tre små nåleputer. Disse er morsomme å lage men ikke så lette å få solgt, det er visst ikke så mange som syr...

Jeg klarer uansett ikke gi fra meg den grå/gule så den beholder jeg som reserve. :o)





Bogerud hadde 30% på alle varer sist torsdag og jeg dro innom for å kjøpe noen trådsneller og litt småtteri, men sannelig kom jeg ikke ut med litt garn også... Vestlandsgarn går ut av sortimentet, og siden jeg vet at det er fint til toving så kunne jeg ikke la disse bli liggende.




Jeg har heldigvis fått sortert ut litt garn også, så med 585 g ut ble det nesten ikke noe i pluss. :o)


Brukt: 3181 + 120 + 63 = 3364 g
Gitt bort/kastet: 3126
 + 585 = 3711 g
Kjøpt: 1900 + 650 = 2550 g
Fått: 7544 g


----
 

På søndag ble jeg dratt med av datteren til å stå på bakgårdsloppemarked på Grünerløkka. Hun hadde meldt seg på men ville selvsagt ikke stå alene... Jeg tenkte det kunne være en god anledning til å få solgt noen punger og sydde opp noen ekstra i fargerike stoffer. Og hvor mange solgte jeg? To.

Vi solgte i det hele tatt veldig lite selv om det var masse folk. De fleste så ut til å være ute etter klær, selv om datteren ble valgt ut til å være med nettopp fordi hun hadde andre ting enn klær...



Lilla med rådyr og rød med blå prikker solgt.

Pungene selges nå for kr 60,- pr stk, så si fra hvis du ser en du liker.

Legg gjerne igjen kommentar her og send meg en mail på felisihanne@gmail.com.




8 kommentarer:

  1. Greit å bruke opp smårestene til nåleputer. De er jo dekorative da, uten nåler i også. Og kluter er forbruksvare!

    Ser ut som om alle "billigbutikkene" fornyer seg når det gjelder farger på garn. Mange fine, duse farger, fristende! Håper de beholder standardfargene også.

    Så dumt at dere ikke fikk solgt noe særlig på markedet. Ikke alltid lett å vite hva som går, det kan jo variere fra sted til sted og fra gang til gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fin måte å bruke opp rester på ja, så det blir nok noen flere etter hvert. ;o)

      Når det gjelder Tuva så hadde f.eks svart og rødt gått ut til fordel for de duse fargene, men det kan jo hende de kommer inn igjen et annet år...

      Litt kjedelig å stå i 6 timer og selge for 550 kroner ja, men sånn er det av og til...

      Slett
  2. Her var det mye fint garn! Kluter er en super julepresang, det er noe alle trenger :)
    Flotte nåleputer også: Jeg har også heklet noen slike, men med staver.
    Synes det går stort sett tregt på markeder for tiden, men det er alltid moro og delta!
    God uke videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det blir nok kluter til både store og små i år. ;o)

      Jeg har aldri sett de nåleputene heklet med staver, jeg får gå på jakt i bloggen din etter bilder. :o)

      Slett
  3. Så kjedelig at Bogerud slutter med Vestlandsgarn! Jeg tenkte det skulle være redningsplanken min nå som alle de sterke, glade fargene er forsvunnet fra Østlandsgarn ...

    Fine klutefarger, og fine nåleputer og punger - synd det er så vanskelig å selge da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får løpe til din nærmeste Bogerud og se om de har noe igjen, de hadde mange farger da jeg kjøpte. Selve garnet skulle ikke gå ut, men jeg vet ikke hvem andre som evt fører det...

      Slett
  4. Jeg synes det er vanskelig å vite hva som går på markeder, av og til synes keg det bugner av feks klær, men ikke noe annet, og andre ganger er det bare småting og ikke klær. Men fine stoffer du har brukt! Pene punger.

    SvarSlett
    Svar
    1. På dette markedet var det mye unge jenter, og de var ute etter klær og ikke hjemmelagde ting...

      Slett

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...