søndag 6. september 2015

To par på rappen!



Vaffelsokkene gikk fort og greit og ble ferdig på fem dager, eller mer presist fem kvelder, siden jeg er på jobb på dagtid og følgelig mister den strikketiden...





56 masker, strikket på p 3. Vekt 94 g, str 38-39. Garnet er 6-tråders Online Supersocke.





Jeg veide det som var igjen av garn og fant ut at det burde holde akkurat til et par ankelsokker. Da første sokk var nesten ferdig veide jeg den, og fant ut at den veide et gram mer enn halvparten... Altså måtte jeg rekke opp et par omganger før tåfelling og strikke tåen på nytt for å være på den sikre siden.


Garnmengden minket faretruende fort da jeg kom i gang med nummer to, og jeg var helt sikker på at jeg hadde regnet feil eller at det var noe galt med kjøkkenvekten. Jeg strikket så fort jeg bare kunne (strikker man sakte blir garnet brukt opp fortere, det er noe alle vet) mens jeg pønsket på hva jeg skulle gjøre når jeg slapp opp for garn. Det var først på de to-tre siste omgangene jeg forsto at det faktisk ville holde!





52 masker, str 38. Passer perfekt til 12-åringen.





Her ser du at jeg ikke trengte å bekymre meg, det ble jo en hel meter igjen! Phuh!





Brukt: 2683 + 94 + 54 = 2831 g
Gitt bort/kastet: 3126
 g
Kjøpt: 1600 g
Fått: 7544 g




2 kommentarer:

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...