mandag 8. desember 2014

Body til en flodhest

Opprinnelig datert 07.09.14


Hva har jeg strikket her, en manet med lange tentakler...?



Neida, det er Flodi som har fått nye klær igjen. Ikke fordi han har mast, men fordi jeg begynte å bli grundig lei av å se ham i denne buksen, som var noe av det første jeg strikket til ham, og som han fremdeles brukte nesten hver dag. Så Flodi trengte noe nytt, og jeg hadde noe Nagano å bruke opp, rester etter både dette teppet og dette teppet.


Jeg startet med selene foran, så strikket jeg bakstykket og fikk alt inn på rundpinne. Jeg økte med jevne mellomrom både i sidene (mest på fremsiden) og foran for å gi plass for magen.




Ja den kunne vært jevnere, men prøv selv å strikke jevnt med en flodhest som står på hodet i fanget ditt inni plagget du holder på å strikke... Jeg måtte prøve den på så ofte at det virket enklere å strikke med Flodi inni enn å ta bodyen av og på hele tiden...




Noen short rows midt under måtte til for at magen skulle få plass uten at benåpningene ble alt for store.





Skulderstroppene var først alt for lange, men ble kortere da jeg plukket opp masker og strikket ribbekant. Å hekle rundt som jeg først hadde tenkt ville ikke blitt pent, og stroppene ville fremdeles vært for lange. Nå ble de litt i korteste laget synes jeg, men Flodi sier det går bra.






Antrekket ble komplett med vesten han fikk for noen uker siden, og Flodi er fornøyd.




44 g Nagano på p 3 og 2,5 (kanter).

----


Helg og loppemarked! Det var ikke mindre enn tre stykker i umiddelbar nærhet, og vi tok turen innom alle tre på samme dag.





Vi finner ofte en bok eller to, men denne gang var det full uttelling på bokfronten. Og for alle disse pluss kjærestens fem-seks bøker og en bunke blader så betalte vi ikke mer enn det ville kostet for én bok i bokhandelen. :o)
Jeg er spesielt glad for disse:




----

Rydding i garnskapet viste en opphopning av Lanett. Tanken var vel å lage noen flere heklede luer, så da får jeg hekle luer da.




Disse må jeg også få med, pulsvarmere av samme type som i forrige post, denne gang heklet i en rest Regia stretch.



Vekt 28 g.

Brukt: 4657 + 44 + 28 = 4729 g
Gitt bort/kastet: 3487 g
Kjøpt: 4550 g
Fått: 2796 g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...