mandag 8. desember 2014

Simply Seashells!

Opprinnelig datert 07.08.2014


Jeg har vært i HUV-esken igjen. Den begynner å tømmes men inneholder fremdeles noe brukbart garn.


Denne gang var det to nøster Drops alpaca som skulle brukes, og jeg lette (og lette) på Ravelry etter et søtt lite sjal hvor det holdt med to nøster. Midt i letingen kom jeg på et sjal jeg hadde sett hos mimouna, hun er ekspert i å finne frem til fine oppskrifter. Jeg lot meg inspirere av henne (det er ikke første gang!), og satte igang med Simply Seashells.





Ørlite grann kjedelig å strikke, men det er en veldig smart oppskrift som kan tilpasses ulike mengder garn. Man strikker glattstrikk med økninger til man har brukt ca 40 % av garnet, så begynner man på hullborden og strikker så langt garnet rekker.





Sjalet er strikket på p 4, og veier nøyaktig 100 g.





Jeg er litt usikker på kanten, jeg valgte enkleste løsning og felte av fra retten når det nesten var slutt på garnet. Men jeg har en mistanke om at den vil komme til å krølle seg, så jeg vurderer å rekke opp avfellingen og strikke en litt bredere kant. (Jeg synes jo mimouna sin er veldig fin...)





Her ser du økningene på det glatte partiet. Jeg er vanligvis ingen fan av maskemarkører, men her måtte jeg bite i det sure eplet og lage meg noen løkker av garn i kontrastfarger for lettere å kunne øke på de riktige stedene.





----

Neste i køen er Juvel fra HUV-pakken. Det lilla fikk jeg nå, og det grønne er igjen fra en tidligere pakke. Jeg skal nok få brukt begge, må bare finne et passende prosjekt.





De samme fargene går igjen i blomsterbedet mitt! Det er yrende liv blant Kuletistlene om dagen, så alle insekter har heldigvis ikke dødd ut ennå. Igår var det ikke mindre enn 17 humler i aktivitet samtidig samt diverse veps og andre insekter, så det er ikke rart det er trangt om plassen.





Du ser vel at humlene er av forskjellige arter? Her er det full forbrødring.


Brukt: 3845 + 100 = 3945 g
Gitt bort: 3444 g
Kjøpt: 4200 g
Fått: 2796 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...