mandag 8. desember 2014

Fallberryvanter og nytt resteprosjekt


Opprinelig datert 24.09.14


Siden jeg er tom for uvenngarn så fortsetter jeg å gå løs på mitt eget restegarn. Morsomt det også!


Her er et par Fallberry strikket i en rest Sisik på pinne 3. Vekt 44 g. Det er ennå et par nøster Sisik igjen, men jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg skal lage av det.





Dette er minste størrelse, som passer meg perfekt.





Oppskriften er presis og enkel å følge, så disse kan absolutt anbefales.





Neste resteprosjekt er et par hjemløssokker til FrkBadegakks sokkeinnsamling. Sokkene blir delt ut av Frelsesarmeen på julaften så byens hjemløse ihvertfall ikke skal fryse på føttene den natten. Jeg strikket et par ifjor og hadde planer om et par i år også, og når jeg fikk se Ztrikkeriets restesokker så ble jeg fristet til å bruke noen av mine sokkegarnrester på samme måte.


Her har jeg samlet diverse rester av Fabel som kan passe til herresokker.




Jeg vil ha sokkene like så jeg strikker dem parallelt for å slippe å dele alle nøstene. Jeg delte de to minste restene men innså at det ville bli for mye jobb å dele alt, så det beige strikket jeg fra begge ender av nøstet til det var tomt.
Fargene som er krysset ut er brukt opp, og så langt kom jeg. Dessverre tok begge tråder slutt omtrent på samme sted, så det blir bare noen få omganger med overlapping av farger. Men jeg strikker videre og så får det bli som det blir.





 
Morsom måte å bruke rester på det her, så jeg ser ikke bort fra at det blir flere par etter dette.


Brukt: 5136 + 44 = 5180 g
Gitt bort/kastet: 3487 g
Kjøpt: 4550 + 200 = 4750 g
Fått: 2796 g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...