mandag 8. desember 2014

Neste par ut

Opprinnelig datert 01.10.14


Dette var gøy! Til disse har jeg brukt intet mindre enn 6 forskjellige rester, og jeg synes faktisk de ble ganske fine.
Ikke noe vaffelmønster denne gang, de forrige ble såpass store at jeg gikk for ribbestrikk på disse. 56 masker og pinne 3 denne gang også, og disse veier 142 g.







Her synes fargene litt bedre, det er brukt 4 forskjellige rester på skaftene og 2 på selve foten. Jeg parallellstrikket disse også, systemfriken i meg ville protestert hvis de ikke ble like. At de striper seg forskjellig pga fargene i garnet det fikser jeg, men det må være like mange omganger av hvert garn på hver sokk.





De gjorde bra innhugg i resteposen disse også, her ser du hva som er igjen av det jeg hadde funnet frem.





I siste nummer av medlemsbladet fra Hobbyklubben blir man oppfordret til å sende strikkede gaver til Kirkens Bymisjon, og på bloggen til to vrange kan man lese om Juleflyet til Tallinn. Jeg kan godt avse noe fra lageret, der hoper det seg bare opp likevel, så i helgen har jeg plukket frem dette. Bymisjonen øverst, Talinn nederst, samt hjemløssokkene som skal sendes til Badegakken. Jeg må bare få festet noen tråder først...





Nå har jeg ikke nok rester i herrefarger til flere par i stor størrelse, derfor går jeg løs på noen i damefarger (ja jeg vet man sier til barna at det ikke finnes gutte- og jentefarger, men jeg har altså ikke lyst til å sende rosa sokker til de hjemløse herrene).





Jeg hadde først tenkt å ha rosa vrangbord, hæl og tå, og strikke resten av sokken i de andre fargene, men ombestemte meg da jeg begynte å strikke. Den kryssede fargen er tatt bort, og jeg strikker med de fire andre. På denne måten blir det litt færre tråder å feste - det er ille nok med åtte tråder per sokk...


Disse strikkes etter Stashbuster Spirals-prinsippet, man strikker i spiral så det blir ingen skjøter underveis selv om man strikker striper. Jeg strikker med 4 farger og har 15 masker/ en pinne med hver farge, jeg synes det er det enkleste, særlig med tanke på hælen.
Jeg foretrekker forsterket hæl istedet for hælen i oppskriften, den er både enklere å strikke og har mye bedre passform.





Brukt: 5326 + 142 = 5468 g
Gitt bort/kastet: 3487 g
Kjøpt: 4750 g
Fått: 2796 g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...