søndag 7. desember 2014

HUV-14!


Opprinnelig datert 23.05.2014


Sommerteppet mitt vokste jevn og trutt en stund...





Men det ble brått slutt den dagen jeg fikk dette i posten: 2696 g med "herligheter".





Det ble dratt igang ny HUV-runde på Hobbyboden, og gjett hvem som ikke klarte å la være å melde seg på (denne gangen heller)..? HUV står som kjent(?) for Hemmelig Uvenn, og det går rett og slett ut på å sende det verste garnet du har til den uvennen du får utdelt.


Man kan jo spørre seg hvorfor det skal være så stas å få en pakke med garn som andre ikke vil ha, men det er nok utfordringen med å finne ut hva man kan få ut av det som lokker. For garnet skal selvsagt brukes! 
Jeg startet med noe enkelt, to nøster Perfect ble et par sokker i ca str 35. De måtte bli speilvendte for at det skulle bli nok garn, men det er vel ganske lett å se at de hører sammen likevel?

Vekt 76 g, pinne 3,5.






Jeg turte ikke lage dem større av frykt for å gå tom for garn, men sannelig ble det ikke 22 g til overs...





Så var det bomullsgarnet som sto for tur. Jeg fant et bilde av en gryteklut som jeg hadde printet ut på et eller annet tidspunkt, og bestemte meg for å hekle etter det.

Mitt garn var nok en smule tykkere, for gryteklutene ble temmelig store da jeg heklet like mange omganger som på bildet. Men skitt au, målet var jo å bruke opp mest mulig garn.

Vekt 114 g, heklenål 3,5. Bomull fra Spar Kjøp.






Jeg greide ikke kopiere kanten, så jeg brukte raden fra sommerteppet som avslutning og det fungerte like bra det.





Gryteklutene ble også forskjellige, siden jeg ikke regnet med å ha nok garn til to like. Men jeg er tydeligvis dårlig på å beregne garnmengde, for da de var ferdige var det fremdeles garn igjen av alle farger. Restene ble til fire små punger som f.eks kan brukes til bind eller teposer. Pungene skal få passende knapper når jeg bare kommer så langt.

Samlet vekt 124 g, heklenål 3,5.






På lørdag skulle vi gi bort et gavekort, og for å gjøre det litt mer spennende (ihvertfall for giverne) så strikket jeg et gavekort-trekk i en farge som passet til bursdagskortet.

10 g Karisma på p 3,5.






HUV-pakken inneholdt rester av diverse superwashgarn i omtrent samme tykkelse, så som Smart, Karisma, Falk og Mor Aase. Jeg bestemte meg for å lage luer av dette, og først ut er en vaffellue i grå- og burgundertoner. For å få nok garn spedde jeg på med mørkegrått fra min egen restepose.





Fortsettelse følger!


Brukt: 1258 + 76 + 114 + 124 + 10 + 74 = 1656 g
Gitt bort: 3344 + 100 = 3444 g
Kjøpt: 2600 + 250 + 200 + 100 = 3150 g
Fått: 100 + 2696 = 2796 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...