søndag 7. desember 2014

Det er vel lov å ombestemme seg?

Opprinnelig datert 12.05.2014


For temmelig nøyaktig et år siden begynte jeg å hekle lapper til et teppe. Du husker kanskje dette:





Jeg heklet noen lapper til før jeg ikke orket mer og la det bort. Jeg burde ha visst at jeg ikke ville greie å fullføre et helt teppe av bare lapper, det blir for mye jobb og for mange tråder å feste. Ikke si det til noen, men det er fremdeles ganske mange løse tråder på dette teppet som jeg heklet i 2011...

Altså måtte jeg finne på noe annet med garnet som har ligget og godgjort seg siden ifjor. Jeg ville gjerne ha et teppe, og etter leting på Ravelry og litt prøvehekling så bestemte jeg meg for dette.
Det er veldig søtt i originalfargene, og med fargeskift på hver rad, men for meg passet det bedre med bredere striper. Jeg har 6 rader av hver farge, og jeg er skikkelig flink pike og fester trådene etter hvert!

Teppet blir ikke veldig stort, fordi jeg helst vil unngå å kjøpe så mye mer garn. Jeg må kjøpe noen nøster beige, ellers håper jeg å klare meg med det jeg har. Garnet er Viking Bjørk.




 

Et uhell på jobb fredag kunne ha ødelagt hele heklehelgen min, slik så fingeren ut etter at jeg hadde mistet en stor bunke blindrammer på den:





Det dunket og banket og gjorde uforfyselig vondt i mange timer, men da fredagskvelden kom og det var tid for å sette seg i sofaen med hekletøyet, så gikk det faktisk over all forventning!


----


Det har visst kommet noe mer garn i hus... 250 g av dette er innrapportert før, men Fabel og Lanett er nytt. i tillegg har jeg kjøpt 200 g nyyydelig garn som passet perfekt til uvennpakken jeg skal sende i disse dager. 1284 g lekkerheter ut av lageret! Stakkars mottaker, det verste er at man skal lage noe av garnet også...





Brukt: 1258 g
Gitt bort: 2060 + 1284 = 3344 g
Kjøpt: 2600 + 250 + 200 = 3050 g
Fått: 100 g

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...