mandag 8. desember 2014

Enda en lue

Opprinnelig datert 14.08.2014


Det er vanskelig å ta bilder av luer på seg selv, så jeg fikk overtalt storesøster til å stå modell denne gang. Men var det egentlig så mye enklere...?. "Fort deg mamma, den kløøør!"
Jada...



Jeg synes disse luene blir fine, selv om jeg alltid er usikker på om jeg velger "riktig" rekkefølge på fargene, og selv om det er dr.. kjedelig å feste alle trådene etterpå.

Vekt 65 g, strikket på p 3 og 4.
----
 
Da det var salg på Dropsgarn i mai så kjøpte jeg garn til to babytepper. Det ene teppet er strikket, og det andre skal jeg snart begynne på. Jeg valgte lys grått til det andre fordi jeg tenkte det var en fin nøytral farge, men nå som jeg vet at det er en jente som kommer så føltes det plutselig feil med grått...
Et diskret spørsmål til kommende mottaker avslørte at "alt annet enn rosa" sto på ønskelisten, så grått kunne vel vært ok det, men nå har jeg vært og byttet det i rødt.



Den grønne Fabelen var nettopp kommet på fargekartet sist jeg var innom garnbutikken, så jeg spurte om de kom til å ta det inn. Nå var det kommet, og jeg følte meg forpliktet til å kjøpe et par nøster. Og jeg syntes jeg måtte ta med et par oransje siden det også var en ny farge. Den sennepsgule som var kommet lot jeg være, men det kan hende jeg må tilbake etter den senere...
Og Karismaen? Den kjøpte jeg bare fordi jeg hadde lyst!
----
 
Det begynner å bli tomt i HUV-pakken, men et par ting til skal jeg nok få laget. Denne gang er det de tre nøstene med Nora (ringet inn med grønt) som står for tur.






















Jeg begynte først på sjalet Easy as Pie som du ser starten på her. Men da jeg hadde kommet litt lenger enn dette så skjønte jeg at jeg ikke hadde i nærheten av nok garn, og dessuten er jeg jo ikke veldig glad i trekantsjal...



Nå er sjalet rekket opp og jeg har begynt på Frisson istedet, og dette blir mye bedre! Det er morsomt å strikke og jeg liker den asymmetriske fasongen.



Brukt: 4110 + 65 = 4175 g
Gitt bort: 3444 g
Kjøpt: 4200 + 350 = 4550 g
Fått: 2796 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...