mandag 8. desember 2014

Grytekluter og litt annet


Opprinnelig datert 01.11.14


Augusta var greie å strikke, så det ble likegodt et par til av det siste nøstet med Sisik. Begge parene har fått heklekant øverst, og dermed fikk jeg brukt enda 8 g av garnet.
Det er ikke så lett å se, men jeg heklet 4 staver i hvert "hull" og 1 kjedemaske mellom vrangmaskene.


 
----

Gryteklutene mine ble omsider ferdige, etter at jeg hadde strikket nummer to ikke mindre enn 3 ganger. De er egentlig veldig enkle å strikke, det gjelder bare å telle riktig på første omgang...


Strikket i Tuva fra Europris på p 3,5. Vekt 150 g. Jeg la opp 104 m, inkludert en kantmaske i hver side.



Jeg har strikket 4-5 par av disse tidligere, men da jeg begynte på dette paret kunne jeg ikke forstå hvordan jeg hadde greid å fullføre en eneste gryteklut, det var jo så knotete å strikke med to tråder over fingeren! Men etter noen omganger begynte jeg helt automatisk å bytte tråd for hver farge, så der fikk jeg svaret på hvordan jeg har klart å strikke såpass mange. ;o)




 
Jeg har ikke oppskriften på disse lenger, så jeg strikket bare etter de gamle. Heklekanten brydde jeg meg ikke om å kopiere, det ble da ok med denne varianten også.



 
----

Når gryteklutene endelig var ferdige kunne jeg begynne på Shinkan-Zen som var neste prosjekt i køen. En smule kjedelig å strikke, men praktisk til enkelthesper. Man strikker riller som dette til halvparten av garnet er brukt, og så strikker man kant til det er tomt for garn.


 
----

Vi har sett rådyr igjen! 4 stykker denne gangen også, antakelig de samme som sist for de var på nøyaktig samme sted som forrige gang.




 
Ukens største begivenhet var likevel på mandag, da fylte denne snuppa hele 20 år! Ikke forstår jeg hvor de årene er blitt av...



Gratulerer, Linnea!
----

Brukt: 5601 + 4 + 36 + 150 = 5791 g
Gitt bort/kastet: 3487 g
Kjøpt: 4900 + 200 = 5100 g
Fått: 2796 g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...