mandag 8. desember 2014

Stashbustere

Opprinnelig datert 06.10.14


Stashbuster Spirals er også en morsom måte å bruke restegarn på! Man strikker rundt og rundt i spiral, her har jeg strikket med fire forskjellige tråder: en rosa, en grønn og to flerfargede.
Planen var at begge skulle bli som denne:





Men så var det selvsagt noen meter for lite av det rosa garnet, og dermed ble det flerfargede tær istedet... Jeg liker den øverste mye bedre, den ensfargede tåen roer ned spraglefargene, men er det restesokker så er det restesokker...





Sokkene er strikket med 60 masker, men ble likevel litt i videste laget til meg. Jeg pleier å strikke sokker temmelig stramt, men på disse er det viktig å strikke de første tre-fire maskene på hver pinne ganske løst for å slippe å få en opphøyet "kant" i pinneskjøtene. Som du ser har jeg ikke klart å unngå det helt, men det synes mye mindre når sokkene kommer på foten.




Strikket i rester av Fabel og Regia på p 2,5. Vekt 66 g.

----

Jeg prøver i hovedsak å bruke garn fra lageret, men har man lovet datteren grå pulsvarmere uten å ha grått garn, så må man kjøpe. Karismaen er ikke til noe spesielt, men fargen gjorde seg så godt sammen med det grå så jeg kjøpte det bare for å live opp bildet. ;o)





Datteren falt for pulsvarmerne i dette innlegget og ønsket seg tilsvarende i grått. Her er første forsøk, som må prøves og godkjennes før jeg feller av. Dette garnet er tynnere enn det jeg brukte sist, så jeg gikk opp fra pinne 2,5 til 3, og strikket nok litt løst i tillegg, så jeg synes den ble en smule stor.





Brukt: 5468 + 66 = 5534 g
Gitt bort/kastet: 3487 g
Kjøpt: 4750 + 150 = 4900 g
Fått: 2796 g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...