søndag 7. desember 2014

Herresokker igjen

Opprinnelig datert 17.02.2014


Neste par ut! Disse var enda morsommere å strikke fordi kontrasten ble større og dermed syntes mønsteret bedre.

Jeg strikket dem på mine nye firkantpinner som var overraskende gode å strikke med! Jeg fryktet at de skulle bli vonde å holde i eller vanskelige å strikke med, men det slo ikke til. Det at pinnene er 5 cm kortere enn jeg er vant til gjorde heller ingen ting. Det eneste var at jeg ikke greide å strikke like stramt som jeg pleier, men det gjorde ingenting på disse for de skulle uansett bli herresokker.



Str 43-44 er en smule stort til meg, men jeg måtte passe på å få tatt bilder mens det var lyst selv om de mest passende føttene ikke var i nærheten.





Garnet er Fabel, både ensfarget og flerfarget. Det beige dempet det flerfargede, og jeg er godt fornøyd med resultatet.








Det blir garantert flere av disse, jeg må jo ha (minst) et par selv også, men først blir det vestestrikk. Min mor fikk gavekort på vest til jul, og siden både garn og oppskrift er i hus for lengst så er det ingen unnskyldning for ikke å begynne...





Olivengrønn NZ lammeuld på p 2,5 og 3.


Brukt: 637 + 90 = 727 g
Gitt bort: 2060 g
Kjøpt: 1000 g
Fått: 100 g


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...