mandag 8. desember 2014

Maislutt og junistart


Opprinnelig datert 06.06.2014


Jeg har fortsatt å grave i HUV-pakken, og kombinert med noe fra min egen restepose er det blitt flere luer.


Offwhite Karisma er en rest fra forrige runde med vaffelluer, da jeg fikk en sekk med garn av min tante. Stripene er rester av Smart fra pakken. Vekt 74 g.





Jeg måtte finne på noe annet enn vaffelluer når jeg skulle gå løs på de mindre restene, og husket at mange rundt omkring nylig strikket Scrappy Ski Hat.
Oppskriften er for tykkere garn, men jeg brukte maskeantallet fra vaffelluene (108) og strikket striper ettter Scrappy-prinsippet. Fellingen tok jeg litt på måfå men det ble ok.





Blått og to bittesmå bunter cerise kom fra resteposen min, ellers er alt fra pakken.
Men det var flere farger å bruke opp! Her prøvde jeg først med vanlige striper men ble ikke fornøyd med fargefordelingen selv etter flere forsøk. Så det ble en scrappylue til, selv om jeg etter den første hadde lovet meg selv at det ikke skulle bli flere...

Vet ikke helt hvorfor jeg syntes den første var så ille, det gikk ihvertfall helt greit med nummer to.





Like men forskjellige! Vekt 70 og 71 g. Strikket på p 3,5 og 4.




----


Det var siste dag i mai, og jeg ville finne på et kjapt prosjekt for å få opp garnforbruket. Jeg gravde i pakken og fant to nøster med Hedda i 100 % polyester... Det kunne jo bli et fint (ehh...) dukketeppe, og jeg satte igang med pågangsmot og tykke pinner. Noen timers strikking i solveggen, og vips var begge nøstene oppbrukt og jeg hadde strikket en gressplen...





Gressplen var ihvertfall assosiasjonen jeg fikk mens jeg strikket, men Bamse og Bamse er uansett fornøyd med teppet sitt.




Strikket på p 8, vekt 102 g.

----

Ny måned, nye utfordringer! Det var søren meg enda mer superwashrester igjen, selv om jeg ikke syntes det var så voldsomt mye i utgangspunktet.
Jeg tok for meg de knæsje fargene og sorterte dem i ønsket rekkefølge. Jeg strikket til hver rest var tom, med to omganger hvitt imellom hver farge. Jeg måtte spe på fra resteposen til den øverste blå stripen, ellers er alt fra pakken.





Sannelig var det ikke nok til en lue i mørke rester også, og her valgte jeg å fordele fargene på en litt annen måte.





Disse to har 8 m mindre, altså 100 m. Vekt 61 og 62 g, strikket på p 3,5 og 4.

----

Det var 30% avslag på alt Dropsgarn i mai, og jeg benyttet selvsagt anledningen til å handle litt.

Babymerinoen er tiltenkt babytepper til kjente som får barn i løpet av året, og Karismaen kjøpte jeg bare fordi det var så billig. :o)





Brukt: 1656 + 74 + 70 + 71 + 102 + 61 + 62 =  2096 g
Gitt bort: 3444 g
Kjøpt: 3150 + 800 = 3950 g
Fått: 2796 g

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen noen ord, jeg setter stor pris på alle kommentarer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...